TANKI SLOJEVI S VELIKOM OTPORNOŠĆU NA KLIZANJE
Tanki slojevi (microsurfacings) su se dokazali djelotvornim na velikom broju cestovnih projekata i predstavljaju odličan kompromis tehničkih arakteristika i cijene.
MIKROASFALT je tanki sloj 0/6 ili 0/10 (ponekad 0/4 - tekuća smjesa) koji se nanosi kontinuirano ili za popunjavanje rupa i neravnina s dodanim vlaknima. Nanosi se kao završni sloj debljine oko 1 cm.
Inovativno rješenje kod ovog proizvoda odnosi se na dodavanje sintetičkih vlakana u formulaciju. Time se omogućuje popunjavanje rupa i neravnina bez rizika da dođe do odvajanja, što doprinosi stvaranju trajne teksture podloge. Smanjuje se rizik od istjecanja emulzije i odvajanja komadića kad se cesta ponovno pusti u promet.
MIKROASFALT se proizvodi i postavlja pomoću jednog samohodnog stroja koji ujedno služi za transport i skladištenje sastavnih materijala, miješanje i nanošenje tih materijala na razmjerno veliku širinu ceste. Oprema koju koristimo opremljena je uređajima za poravnavanje različitih širina ceste. Najmoderniji strojevi koriste sustav punjenja s prednje strane i kontinuirano rasprostiranje agregata kao i tekućih komponenti, čime se postižu iznimno dobri rezultati što se tiče brzine nanošenja sloja.
MIKROASFALT se obično nanosi u jednom sloju na odgovarajuće pripremljenu podlogu. Moguća je primjena sustava dvostrukog sloja u slučajevima kada se na podlozi nalaze određene deformacije (manje od 2 cm pod daskom dužine 3 m). Ako su deformacije veće, potrebno je prethodno obaviti potrebno ravnanje.
Količine koje se nanose na odgovarajuće pripremljenu podlogu visoke kakvoće iznose oko 13 kg/m2 za proizvod 0/6, odnosno 10 kg/m2 za formulaciju 0/10.
POMNO ODABRANI MATERIJALI
Agregati koji se koriste u proizvodu MIKROASFALT izrađeni su od lomljenog kamena koje tvrtka pomno odabire u ove svrhe. Oni zadovoljavaju iste zahtjeve kao i agregati koji se koriste za vruće smjese za habajuće slojeve (Norma NF P 98-150).
MIKROASFALT kao vezivno sredstvo uglavnom koristi kationski prilagođenu bitumensku emulziju sa sporim i kontroliranim svojstvima loma. Korištenje čiste bitumenske emulzije ograničeno je za ceste lakog prometnog opterećenja.
Osnovni element formulacije MIKROASFALT je u vlaknima koje ova formulacija sadrži. To su vlakna organskog podrijetla duljine preko 4 mm. Omjer vlakana ovisi o omjeru agregata, čime MIKROASFALT dobiva određenu "armaturu" od nekoliko milijuna vlakana po m2.
Ostali aditivi koji se koriste u formulaciji (cement ili vapno i vodena otopina površinsko-aktivne tvari) služe za kontrolu parametara emulzije i prilagodbu uvjetima na terenu.
DUGOTRAJNA OTPORNOST NA KLIZANJE
MIKROASFALT se može koristiti na kolnicima namijenjenim za sva prometna opterećenja. Ovi slojevi doprinose da cesta bude vodootporna i otporna na klizanje.
Makrotekstura je vrlo visoka i primjetna na novim kolnicima i vremenom primjetno ne gubi svoja svojstva.
VRHUNSKI TANKI SLOJEVI
MIKROASFALT postiže otpornost na klizanje i trajnost na razinama koje ranije stručnjaci smatrali da je nemoguće postići pomoću ovako tankih slojeva. Može se koristiti za nove ceste kao za obnovu starih i za sve uvjete prometa.
Postavljanje se obavlja brzo uz primjenu kompaktne opreme pa se cesta može ponovno pustiti u promet nakon manje od pola sata, što smanjuje neugodna čekanja i zastoje u prometu.
MIKROASFALT je odlična alternativa za obnovu cesta gdje je ova tehnika ranije bila neodgovarajuća, npr. za postavljanje na različitim vrstama podloga i na zavojitim cestama. Ovaj proces predstavlja ekonomičan način obnove ceste u ruralnim i urbanim područjima te na područjima gdje zahvaljujući vrlo tankom sloju nije potrebno podizati razinu rubnog kamena ili šahtova na cestama.
MIKROASFALT podrazumijeva tehniku postavljanja iznimno tankog hladnog sloja na cesti, pri čemu se troši malo energije i štede se prirodni resursi, čime se ostvaruje značajan doprinos održivom razvoju